(Ne)ekologiška išpažintis

Gintarė Kaminskaitė

Žodis „ekologija“ girdėtas man

Ir mano klasei.

Pamokose šitoj srity mes asai –

Girdėjom, skaitėm, „kalėm“, rašėm –

Dėl pažymio mes kalbam drąsiai.

Ruošėm debatus, šnekėjom

Apie nykstančias meškas,

Nes tuo tarpu klasėje, pačiam gale

Mokytojas mums už gerą darbą

Pažymius dalijo.

Sykį akciją net vykdėm!

Kuopėm paupio šiukšles.

Daug  juokingų kadrų buvo

Juokėmės tai į valias.

Su pirštinėmis ir maišais pozavom.

Drąsiai aš galiu sakyti,

Kad šitai mums labiau rūpėjo,

Nei tą paupį valyti.

Vis tiek tų šiukšlių visados

Aplinkui atsiranda.

Tad kam gi rinkti, plūktis, gaišti?

Tegul miestas nusisamdo

Porą darbininkų,

Kurie tą krantą grando.

Ir jiems gerai, ir mums.

Kodėl čia kas dar bamba?

Kartais nuotraukas „geriečių“

(mūsų klasėj pasitaiko)

Laikraštis koks išspausdina

Kartą netgi visą klasę

Internetas ,,patalpino“.

Už darbus įvairiausius,

Laimėtus konkursus.

Negi tai labai sunku,

Dieną kitą padirbėti

Ir žiūrėk, gal ką laimėti?

Kad ir kaip bebūtų ten,

Aš tuo nesididžiuoju.

Būsiu sąžininga, nekalbėsiu „taip kaip reikia“:

Už aplinkosaugą neagituoju.

Turbūt drąsos tam stinga.

Mokykloje pamesto popierėlio

Nepakelsiu juk, nors ir žinau

Kad tai prasminga

Ir visai juk nesunku,

Bet kvailai atrodysiu, akivaizdu.

Nenoriu būti „balta varna“.

Kodėl turėčiau imt tą šiukšlę,

Jei valytojų tai darbas?

Pažymių už tai nerašo

Ir asmeniškai neprašo…

O draugai kaip pažiūrės?

Didelis čia daiktas,

Pasiims kas panorės.

Bet nesu visai bloga,

Kartais juk šiukšles rūšiuoju.

Popieriaus didesnį kiekį

Į jo dėžę „adresuoju“.

Nors kasdien nepatogu,

Nesivarginu dažniausiai,

Kad ir kaip tai būtų aplaidu.

Ir kokia iš to nauda?

Visos „išrūšiuotos“ šiukšlės

Grįžta vėl į vieną krūvą,

Kai važiuoja mašina.

Vandenį tai jau taupau,

Juk už jį mokėti reikia.

Sukasi skaitikly skaičiai

Ir štai mėnesio pačiam gale,

Sąskaita už jį sugrįžta,

Pačiame jos gražume.

Prie išsaugojimo aplinkos

Aš prisidedu šiek tiek,

Kiek tą verčia aplinkybės.

Juk tikrai nėra man būtinybės

Pirkti pirkinių maišelį

Parduotuvėje kas kartą,

Nes turiu ir savo gražią

„Ekologinę terbelę“.

Savo noru tai daryti,

Man kol kas sunkoka.

Na kodėl nepaprašyti,

Kad tą pusę kilometro

Tėtė mašina pavežtų,

Jeigu šiandien tingisi labai?

Juk viena aš negalėčiau

Ničnieko pakeisti.

Tad kodėl dabar turėčiau

Ekologines idėjas skleisti?

Na, nebent visi taip elgtųs

Ar man būtų nuo seniai seniai

Šitai ,, kraujyje įaugę“.

O dabar labai dažnai,

Gal aš tam dar nepriaugau,

Man tiesiog nepatogu.

Tikiuos, kad laikui bėgant

Požiūris dar pasikeis.

Tikiuos, kad tos idėjos

Ilgainiui žmones veiks.

Nes kitaip nuo to priklauso

Ar išsaugosime Žemę

Ateities vaikams.

Ar išgelbėsime savo Mamą

Šviesesniems laikams…

Reklama

Parašykite komentarą

